Hoe het NIET moet.... It's a shame...
- frederikplasschaert
- Jun 8
- 1 min read

We kregen een klant over de vloer voor het afwerken van een complete brommer, te voorzien van een gereviseerde motor etc.... De klant kocht in het verleden ergens een compleet vernieuwde set wielen. Ik stelde onmiddellijk vast dat de speling op de achteras / naaf enorm groot was, ook al had men destijds de man verzekerd dat het achterwiel voorzien was van een vast lager. Dus... demonteren maar. Ik moet zeggen, de manier waarop het lager werd geplaatst, in een daartoe voorziene kooi was mooi gedaan. Alleen steekt men daar dan gewoon een draadstang in zonder correct gedraaide vlakken voor de lagers.
Shame on you.
Resultaat: enorme speling op het wiel! Gelukkig werd er nog niet mee gereden. De as werd vervangen door één van onze eigen geproduceerde assen, nu is het perfect en zonder enige speling. Doe dit dus niet, is geen oplossing, in tegendeel, je rijdt alles gewoon kapot.
Wij hebben de CORRECTE ASSEN, BUSSEN, MOEREN, RINGEN, LAGERS & KOOIEN, zoals het moet. Check our shop!
Achteras met lagers en kooien (set#001) : klik op de link
Achteras met lagers, kooien en alle toebehoren, compleet nieuw: klik op de link
Enkel de achteras : klik op de link
Vooras zelfde principe : klik op de link
Alle onderdelen ook apart verkrijgbaar. Neem een kijkje op onze webshop of contacteer ons. We helpen je graag verder. MOPEDWORKS heeft GOEDE OPLOSSINGEN in plaats van tijdelijke :-)!
Indien gewenst kan je jouw wiel binnenbrengen en wordt dit door ons 100% op orde gezet!!


Comments